Feds Investigating National Enquirer's $30000 Payment over Trump Love-Child Rumor

US President Donald Trump

Tabloid paid Trump doorman Dino Sajudin US$30000 for salacious love-child story it never wrote

(AMI) paid ex-doorman Dino Sajudin to sign over the rights, "in perpetuity", to a rumor about Trump allegedly having fathered a child with a Trump World Tower employee.

(AMI), the parent company of American tabloid National Enquirer, paid a former Trump Tower doorman $30,000 to hush up the scoop he had on Trump's sex life, reported the Associated Press.

The National Enquirer never ran the story, effectively keeping the rumor quiet.

Sajudin was reportedly subject to a $1 million penalty if he broke his agreement.

The ex-doorman, the AP discovered, was privy to rumor of a relationship between Trump and another woman who lived at Trump World Tower.

The Enquirer maintains it didn't report the doorman's story because it "lacked any credibility".

"We released Sajudin from the exclusivity clause that had accompanied his $30,000 payment, freeing him to tell his story to whomever he wanted", Howard said.

The doorman who allegedly sold a story about Donald Trump fathering a lovechild is now involved in a discrimination lawsuit that, amusing enough, has a connection to Trump and immigration.

On Monday the office of Trump's longtime personal attorney Michael Cohen was raided by the Federal Bureau of Investigation, and among documents reportedly seized were correspondence between Cohen, Pecker, and Howard.

"Today I awoke to learn that a confidential agreement that I had with AMI (The National Enquirer) with regard to a story about President Trump was leaked to the press".

Tabloid paid Trump doorman Dino Sajudin US$30000 for salacious love-child story it never wrote

On Wednesday, an Enquirer sister publication, RadarOnline, published details of the payment and the rumour that Sajudin was peddling.

The AP also reports that four longtime Enquirer staffers directly familiar with the episode says they were told to stop investing the tip before they were able to confirm potentially promising reporting threads. "I think the public should know that". This is President of the United States Donald Trump.

Former Playboy model Karen McDougal alleged that her story about an affair she had with Trump was also bought by AMI only to never be published as well.

"The behavior is so extreme and so freakish", she said.

It's important to note that no evidence has been uncovered to back up allegations of a Trump love child, and the story was denied by the Trump organization. The media company later said it paid McDougal for a series of "fitness columns and magazine covers".

Speaking with AP reporters, Cohen confirmed that he had discussed Sajudin's account with the National Enquirer while the tabloid was still working on it, but denied knowing about the payment beforehand.

"If your intent is to get a story from the source, there's no upside to paying upfront", said George, who sometimes handled catch-and-kill contracts.

Still, A.M.I. paid Sajudin tens of thousands of dollars in exchange for silence, in a manner that mirrors McDougal's experience.

The Enquirer dispatched reporters to pursue the story both in NY and in California. After a promise of $500, Sajudin took the polygraph test, and the administrator revealed that all his responses were truthful.

"It seems like the writing is on the wall about that, it's pretty clear", Sajudin said before referring more questions to his lawyer.

Latest News